Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief December 2020 - Greet Marivoet nieuw raadslid in Bijzonder comité
Greet Marivoet nieuw Raadslid in Bijzonder Comité
Beste Edegemnaar,
Op donderdagavond 3 december legt Greet Marivoet de eed af als raadslid in het bijzonder comité voor sociale dienst. Greet Marivoet volgt Siegrid De Smedt op voor CD&V Edegem. In ons Wij-blad dat eerstdaags bij iedereen in de brievenbus te vinden is leest u hier meer over. Ook langs deze virtuele weg wensen we zowel Siegrid en Greet veel succes toe!
Doorheen de  gemeentelijke politieke actualiteit raast de privatisatietrein onverminderd door. Hangar en Club 27, Huis Hellemans, de gemeentelijke uitleendienst zijn sinds mei uitbesteed aan privépartners door het N-VA bestuur. Dit is een zeer spijtige zaak voor Edegem en de dienstverlening naar de inwoners. Fractieleider Bart Breugelmans is daarom in zijn pen gekropen en heeft een afscheidsbrief voor H27 geschreven. Zeker de moeite waard om te lezen via de link verder in de nieuwsbrief.
Op vlak van ruimtelijke ordening is er in Edegem ook nog steeds voldoende werk op de plank. Parkeerplaatsen schieten als paddenstoelen uit de grond ondanks 74 ingediende bezwaarschriften. Bovendien werd een constructief voorstel ingediend  door de gezamenlijke oppositie tot open dialoog over de bestemming van de resterende open ruimte. Dit voorstel werd linea recta naar de prullenmand verwezen door de meerderheid.
2020 was een bijzonder jaar in al zijn facetten. Desalnietemin wensen wij vanuit gans de partij iedereen een warm en vrolijk Kerstfeest toe en een bijzonder prettig en aangenaam Eindejaar.
13 december is het Wereldlichtjesdag - Omwille van Covid kan de herdenking op het kerkhof niet doorgaan.  Zet in plaats daarvan zelf een kaarsje buiten om 17:00 ter nagedachtenis van de overleden kinderen!
Vaarwel goede vriend, vaarwel Hangar 27, een afscheidsbrief

Sinds kort weten we het met zekerheid: ons -ooit zo magnifiek én groots- Edegems sociaal leven …

Ondanks 74 bezwaren toch vergunning voor tijdelijke parking HTL

Op 26 oktober 2020 verleent de gemeente Edegem een vergunning aan Stable voor de tijdelijke…