Gestremd verkeer op de Prins Boudewijnlaan aan Kattenbroek mag vanaf komend najaar geen probleem meer vormen. De Vlaamse overheid plant er werken.

De afgelopen maanden hebben Edegem en de Afdeling Wegen en Verkeer Antwerpen van de Vlaamse overheid meermaals overleg gehad in verband met de verkeersveiligheid aan Kattenbroek. Wagens die Kattenbroek willen inrijden, zorgen er regelmatig voor ongevallen met tot nu toe gelukkig vooral blikschade. "Onder meer de korte doorsteek voor verkeer uit Kontich, waar slechts ruimte voor twee wagens is, zorgt voor moeilijkheden", weet woordvoerster Erika Decorte van Wegen en Verkeer. "Voor een betere doorstroming op de Prins Boudewijnlaan brengen we het verkeer aan Kattenbroek in beide richtingen eerst op een rijstrook. Daarna kan afslaand verkeer voorsorteren op een afslagstrook. De huidige doorsteek verdwijnt voor twee nieuwe doorsteken die verkeer beter leiden."

Volgens schepen van Openbare Werken Wim Verrelst (CD&V) laat deze aanpassing toe om verkeer veiliger van en naar de zone Kattenbroek en de vroegere Indika-site, waar het uitvoerend gemeentepersoneel weldra zijn nieuwe thuis vindt, te sturen.

Zeker tijdens weekends zuigt de aanwezigheid van onder meer het containerpark, het sportcentrum en hotel Ter Elst heel wat verkeer naar Kattenbroek.

"De werken starten na de bouwvakantie en duren dertig werkdagen", geeft Erika Decorte mee. "Aan andere doorsteken raken we niet." JVDPO