Uit de gemeenteraad van 29 april 2019 nemen  we zeker mee dat ook het uitbesteden van het ecopark aan IGEAN opnieuw zal worden bekeken door de huidige NVA meerderheid.

Al in 2014 protesteerde  CD&V Edegem tegen de dure hervorming van het Edegemse ecopark met een flyer-en-koffie-actie tegen de nieuwe weegbrug en betalende fracties op maat van IGEAN. De toen ingevoerde extra tarieven voor groenafval werden na het CD&V-oppositiewerk weer afgeschaft, goedkopere alternatieven voor de dure weegbrug heeft men helaas niet willen bekijken.

Ook de afvalophaling in Edegem is sinds 2016 helemaal op IGEAN-leest geschoeid. Wie er vragen over heeft kan bellen naar het nummer van IGEAN en niet meer bij de gemeente.  De enige stap die daar nog 'ontbreekt', is de ophalers zelf naar IGEAN overzetten. Groen houdt nu zelf een flyer-actie tegen de plannen van N-VA om het beheer over te dragen aan IGEAN.

Adrian De Weerdt, CD&V-gemeenteraadslid en tevens kandidaat opvolger voor het Vlaams Parlement:

We geven Groen gelijk: de voordelen qua dienstverlening, prijs en werkomstandigheden van het behoud van het ecopark van Edegem zijn groter dan het kleine financiële verschil bij uitbesteding. Het is echter wel opmerkelijk dat Groen nu protesteert tegen het proces dat ze samen met N-VA in de vorige legislatuur mee in gang heeft gezet.

CD&V is de enige partij die hierover consequent is. Wij hebben het Edegems ecopark als een baken van kwaliteit en klantvriendelijkheid uitgebouwd en zullen dit ook zo blijven verdedigen. Door de touwtjes zelf in handen te houden kunnen we de dienstverlening het best afstemmen op onze inwoners, dat is wat voor ons telt!

Zie ook onze oudere nieuws-artikels over de historiek van dit topic:

• Afvalbeleid