Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwbrief Mei 2020 - Vaarwel gemeentelijk Ecopark
Vaarwel gemeentelijk Ecopark
Beste Edegemnaar,
De mei-maand was een drukke maand op politiek vlak. Resulterend in een lijvige agenda op de gemeentraad, waar er dus veel nieuws te rapen viel. Ons voorstel van in april om gemeentelijke E-bons te verdelen aan de mensen die extra hard werden geraakt door de crisis werd door de meerderheid naar de prullenmand verwezen. Een gemiste kans om tegelijk ook onze lokale middenstanders een extra duwtje in de rug te geven in crisistijden.
Het mocht jullie niet verbazen dat zelfs ten tijden van Corona de uitrol van het kille meerjarenplan van ditzelfde bestuur onverminderd voort gaat.
Afgelopen zaterdag om 16:00 ging de slagboom van het gemeentelijk ecopark in Edegem voor een laatste keer toe onder Edegemse vlag. Vanaf dinsdag 2 juni wordt dit baken van kwaliteit en klantvriendelijkheid overgedragen door de gemeente aan IGEAN. Samen met vele anderen stonden wij op post om het personeel een laatste keer, op veilige afstand van elkaar, uit te wuiven.
Over de mogelijkse verhuis van datzelfde ecopark en de asfaltering van de steenslagparking aan de Kattenbroek hebben we ook onze bemerkingen geformuleerd.
Ook de saga rond de parking aan Hof Ter Linden heeft een vervolg gekregen. De piste voor de parking op het scoutsterrein, tennisvelden en speelterrein van de school wordt definitief verlaten door het bestuur. Een stap in de goede richting.
Een Interview op Radio Zuidrand over bovenstaande topics met ons gemeenteraadslid Adrian De Weerdt kan u via volgende link bekijken.
Wij blijven uiteraard de politieke actualiteit op de voet volgen, sinds de gemeenteraden en raadscommissies digitaal doorgaan kan u deze bovendien integraal bekijken via  volgende link.
Hou het veilig allemaal en zorg voor elkaar en voor Edegem met een hart
CD&V Edegem
Voorziene parking aan Hof Ter Linden komt er niet. De aanhouder wint!

Groot nieuws tijdens de afgelopen gemeenteraad: burgemeester Metsu meldt dat de geplande…

Onze actieve raadsleden hielpen met alle plezier mee met de bedeling van de Edegemse mondmaskers voor alle burgers in het kader van de Covid-19 crisis. Bedankt raadsleden!
Graag alternatievenonderzoek parking Kattenbroek en duidelijkheid over toekomst Ecopark

Afgelopen gemeenteraad besliste het N-VA-gemeentebestuur om de steenslag-parking op de…

Het Edegemse Ecopark: gedaan met de baken van kwaliteit en klantvriendelijkheid, aanschuiven maar?

Op de afgelopen gemeenteraad van 25 mei besliste het N-VA gemeentebestuur om het Ecopark uit te…