Inspanningen voor koning fiets starten klein. Op de laatste gemeenteraad vroegen we daarom aan de schepen van openbare werken om snel een aantal maatregelen te nemen.

doornstraat_drie eikenstraat

Raadslid Klaas Meesters vroeg nogmaals om te zorgen dat fietsers veilig op Marienborg geraken. Nu is er geen oversteekplaats voorzien aan het sportcentrum waardoor je als fietser in een keer de Doornstraat moet kruisen of tegen de richting fietsen. Simpelweg een eiland in het midden maken kan dit al verhelpen.

bushokje tertommenstraat

Op de Prins Boudewijnlaan tegenover de Ter Tommenstraat zorgt het reclamepaneel dat aanrijdende auto's en overstekende voetgangers en fietsers elkaar niet zien. Daarom stelde Klaas voor om het reclamepaneel te verhangen. Zo kunnen fietsers en voetgangers elkaar terug beter zien.

fietsomleiding drie eikenstraat

Bart Breugelmans stelde dan weer enkele verbeteringen voor de omleidingsweg naar aanleiding van de werken aan de Drie Eikenstraat voor. De aansluiting van de omleidingsweg op de Drie Eikenstraat zelf onder de brug van de E19 ligt er niet vlak bij en maakt fietsen daar niet veilig, laat staan aangenaam. Dit pijnpunt zou met de aannemer worden opgenomen.

Update 5 december: aansluiting verbeterd!

na de verbeteringswerken

Daarnaast is er een conflict tussen de fietsers op de omleidingsweg en de auto's die vanuit de Molenveldlaan komen. Beide zijn niet gewoon om elkaar daar te ontmoeten. Bart bracht aan dat op dit punt toch beter moet worden aangegeven dat er fietsers en auto's elkaar kunnen kruisen.

• Mobiliteit & openbaar vervoer
  • Verkeer & verkeersveiligheid