Namens het Edegemse gemeentebestuur dankt burgemeester Koen Snyders de Bestendige Deputatie van het provinciebestuur om gisteren 27 oktober 2011 het protocol goed te keuren voor de gezamenlijke aankoop van het kasteeldomein Hof Ter Linden. Daarmee is de gezamenlijke verwerving van het domein door de Vlaamse overheid, de Provincie Antwerpen en de Gemeente Edegem opnieuw een stap dichterbij. Zoals geweten had het gemeentebestuur al eerder dit jaar het plan van de NV Ter Linden om het kasteeldomein Hof Ter Linden om te vormen tot een commercieel “Bloemen-, planten en kunstenpark” definitief afgewezen. Op 3 mei hechtte het college goedkeuring aan de brief, gericht aan de Bestendige Deputatie van de Provincie Antwerpen, waarbij het provinciebestuur wordt gevraagd om samen met de Vlaamse Overheid en het gemeentebestuur de nodige middelen te mobiliseren om het Kasteeldomein Ter Linden te verwerven. De voorbije weken werden er gesprekken gevoerd tussen burgemeester Koen Snyders en deputé van de provincie Rik Röttger. Deze hebben geleid tot de goedkeuring van het samenwerkingsprotocol door de Bestendige Deputatie van het provinciebestuur gisteren 27 oktober 2011. Op woensdag 19 oktober werd het protocol al door de gemeenteraad van Edegem goedgekeurd. Door beslissing van beide besturen kan het protocol de volgende weken definitief worden afgerond. Daarna zullen de ultieme onderhandelingen met de eigenaars starten.