Eerder dit jaar bracht CD&V-Edegem jullie reeds het nieuws dat we in de gemeenteraad mee zorgden voor extra financiële steun voor onze fantastische Edegemse verenigingen. Deze steun kwam er mede door een extra financiële injectie van onze Vlaamse ministers. Ondertussen is de aanvraagtermijn verlopen en hebben de verenigingen hier massaal gebruik van gemaakt.

Tijdens de gemeenteraad van september kwamen we hier op terug. Het bestuur liet weten dat ze op dit moment alle aanvragen van onze verenigingen aan het nakijken zijn op eventuele kleine vergetelheden en onvolledigheden en dat de verdeling dus rond zal zijn tegen de volgende gemeenteraad. Daar zullen we dan een stand van zaken krijgen.

Met deze timing voor ogen moet het mogelijk zijn dat alle verenigingen begin november de extra financiële steun ontvangen.

Bart Breugelmans, fractieleider CD&V Edegem:

Met CD&V-Edegem beseffen we maar al te goed dat jullie deze centen -door oa het wegvallen van de jaarmarkt en andere ‘fundraisers’- meer dan nodig hebben. Daarom ook dat we dit thema actief en van dichtbij blijven opvolgen voor jullie!

• Feesten en evenementenbeleid