De Edegemse jeugd heeft een oproep gelanceerd op facebook  om voor de gemeenteraad van vanavond samen te komen op het gemeenteplein uit bezorgdheid en teleurstelling in het nieuwe meerjarenplan van N-VA. CD&V Edegem begrijpt deze teleurstelling:

Bart Breugelmans (fractieleider)

De Edegemse verenigingen zijn drie keer het slachtoffer van het kille N-VA-beleid: er komt een  daling van werkingssubsidies, de gemeentelijke uitleendienst wordt stopgezet én Hangar 27 wordt geprivatiseerd.

Deze beslissingen worden duidelijk niet gedragen door de jeugd, verenigingen en buurtcomités.
Wij begrijpen deze bezorgdheid helemaal. Het is aan N-VA om open kaart te spelen en in gesprek te gaan met de hele gemeenteraad. Wij vragen dan ook aan het gemeentebestuur om ons zo goed mogelijk te informeren over de besparingsplannen.

CD&V Edegem zal altijd streven naar een warm Edegem, een Edegem dat zo goed mogelijk rekening houdt met haar inwoners, haar verenigingen en haar personeel.

Grote financiële buffer uit 2012 na 8 jaar N-VA beleid gesmolten als sneeuw voor de zon

Toen N-VA in 2012 aan de macht kwam, beschikte de gemeente Edegem over een reservepot van 27 miljoen euro, met onder andere 12,8 miljoen in het financieel reservefonds; 5,1 miljoen aan gronden en panden; 5 miljoen aan planbaten en voor het overige meerwaarden en inkomsten uit intercommunales en participaties.
Deze financiële buffer was geenszins geleend geld, zoals Koen Metsu verkeerdelijk heeft beweerd in de media. N-VA heeft de laatste jaren gronden en participaties verkocht, verliezen gemaakt o.a. aan het VTC (vrijetijdscentrum) en extra schuld opgebouwd. De grote financiële buffer van destijds is ondertussen  gesmolten als sneeuw voor de zon.

Het is tijd voor N-VA om na 8 jaar besturen eindelijk eens in eigen boezem te kijken.