Deelakkoord over aankoop kasteel en 31 hectare park

De voorbije dagen kwam het dossier over de aankoop van het kasteeldomein in een stroomversnelling. Zo bereikten het gemeentebestuur van Edegem, Kempens Landschap (provincie Antwerpen), het Agentschap Natuur en Bos en de familie de Roest d’Alkemade een akkoord over de verwerving van het kasteel met koetshuizen en een parkzone van 31 hectare. De onderhandelingen over de verwerving van de landbouwgrond en de boerderij worden in de loop van de volgende weken verdergezet.

Op de gemeenteraad van 21 december werden de twee aan- en verkoopbeloftes goedgekeurd. Het is de bedoeling dat deze in de loop van de volgende dagen wordt ondertekend zodat op basis hiervan de definitieve akte kan worden voorbereid. Het verlijden van de akte is gepland begin februari 2012. Ondertussen worden de gesprekken over de resterende 25 hectare en boerderij verder gezet. Het ligt in de bedoeling om ook dit onderdeel van het dossier tegen begin februari af te ronden.