In het rechterkoetshuis van Hof ter Linden komt ter aanvulling van de brasserie een restaurant, een zeer goede evolutie. Ondertussen kraakt de buurt van de Terlindenlaan  wel onder de parkeeroverlast.

Het dwaze plan om een parking aan te leggen op een scoutsterrein en het speelterrein van de school is momenteel stilgelegd door de reactie van een wakkere burger. Dit zorgt dat de bezoekers van de brasserie zich in alle straten rondom de dreef een parkeerplaats zoeken.

In 2015 schoven wij al als alternatief, onder andere de parking van het OCMW en de parking van Immaculata naar voor. Mits wat pijlen, communicatie vanuit de brasserie en het verbeteren van de wandelroute, kan deze oplossing nu al worden gebruikt. Op de laatste gemeenteraad gaf de voorzitster van het OCMW, Brigitte Goris-Vermeulen, aan dat de parking van Immaculata voor haar geen optie is  want de parking behoort tot het woonzorgnetwerk. Schepen van de Spiegel (Groen) vond dan weer de parking van het OCMW geen optie want dan worden de auto’s 100m de wijk ingetrokken.

Als elke schepen zijn koninkrijk beschermt, komt er natuurlijk geen oplossing. Beste meerderheid, zoek eens samen naar een snelle oplossing en wacht niet lijdzaam af.

Bovenstaand ziet u een luchtfoto van de huidige situatie. De onderbenutte parking vinden we links onderaan op de foto.
Waarom extra groene ruimte aansnijden wanneer er vlakbij al parking is?

Lees ook:
Ons alternatief voorstel van in 2015
CD&V verzet zicht tegen parking op sport en speelterrein

• Mobiliteit & openbaar vervoer