Een lege fles rosé, een lege fles wodka, kapotte bierglazen, peuken, spijkers, afvalhout, papiertjes en zelfs het deksel van een schatkist: dit was de buit van slechts een uurtje afval rapen in Fort V.

Na vele klachten van verenigingen, passanten, konden we  dit niet meer aanzien en besloten om samen de handen uit de mouwen te steken. Met onze prikkers, vuilzakken  en handschoenen gingen we met onze jongerenploeg aan de slag!

Voorzitter van Jong CD&V Edegem; Adrian De Weerdt:
“Het Fort is bij momenten gewoon vuil. Komt dit doordat de parkwachters zijn afgeschaft en er daardoor minder controle maar ook minder dagelijks onderhoud is? Wij blijven alleszins niet passief en hebben een eerste keer de handschoen en de vuilzak opgepakt en het zwerfvuil rond Hangar 27 opgeruimd. Het is opvallend hoeveel zwerfvuil we konden verzamelen op een uur tijd."

Afval niet laten rondslingeren in de natuur is de taak van iedereen. Samen met de inwoners en de vele verenigingen willen wij in ieder geval werken aan een proper Fort. Wij sporen de gemeente aan haar basisonderhoudstaak ten volle uit te oefenen.

Enkele sfeerfoto's van de actie kan u hier bezichtigen!

Ook De Gazet Van Antwerpen pikte onze actie op

Alsook de lokale radio Frekwent, nu Radio Zuidrand