“Een bekende immobiliënmakelaar moet voor de rechter komen omdat hij de kiezerslijsten van de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 heeft misbruikt voor reclamedoeleinden”, dit meldde Het Laatste Nieuws op 19 oktober.

Enkele Edegemnaars hadden klacht ingediend omdat een Edegems immobiliënkantoor hen eind 2012 een promotiebrief had gestuurd met in de adressering hun volledige officiële naam. Deze info blijkt afkomstig te zijn van de kiezerslijsten. Het gebruik van de kiezerslijsten voor andere doeleinden dan de verkiezingen is strikt verboden.

Ondertussen weet Iedereen die een beetje thuis is in de Edegemse politiek, ook over welk immokantoor het gaat.

CD&V vroeg in de gemeenteraad of de gemeente zich niet best ook burgerlijke partij stelt.  Zo kan de gemeenteraad deze zaak veel beter opvolgen en er voor zorgen dat alles boven water komt. NVA-burgemeester Koen Metsu gaf te kennen dat niet te willen doen. GROEN en VLD hielden hun mond!?

Lees dit ook in de krant.