De oude basketchalet aan de Romeinse Put, vlakbij het Forum, staat al zeker 5 jaar leeg. Het gebouw is afgesloten, het sanitair uit dienst. Alleen vandalen amuseren er zich soms in, en wie vaak in het park komt, heeft al wel eens kinderen op het dak zien spelen. Maar afbreken komt er niet van. Er zit asbest in de wanden en het gemeentebestuur ziet op tegen de kosten. Dat is zeer bedenkelijk, zeker voor een schepencollege met Groen in het bestuur. Wat zou Groen allemaal al niet geroepen hebben, mochten zij nog in oppositie zitten?

Het moet al de vijfde keer zijn deze bestuursperiode dat CD&V-raadslid Wim Verrelst op de gemeenteraad vraagt om werk te maken van de afbraak. Zou het deze keer lukken? Op de gemeenteraad van april werd beslist om de gronden van het voormalige ETA in de Romeinse Put te verkopen.  “Grond voor grond” zei Wim: gebruik een deel van de opbrengst van die verkoop voor de afbraak van de chalet.

Hij wees er ook op dat minister Schauvliege 9 miljoen extra in de Vlaamse begroting had vrijgemaakt voor de ondersteuning van lokale besturen voor asbestafbouw. Dat was iets wat het schepencollege blijkbaar nog niet wist.  Dit keer reageerde het schepencollege niet ontwijkend, maar positief. Laat ons hopen dat ze er nu eindelijk werk van maken!

• Bebloeming & stadsverfraaiing
  • Afvalbeleid