Op 7 januari 2019 vond de installatievergadering van de nieuwe Edegemse gemeenteraad plaats.
Het artikel van Radio zuidrand hierover kan u  hier vinden , beluister ook het regionieuws van 9 januari hierover.
Meer foto's van de eedaflegging kan u hier vinden.

Na 36 jaar zet Koen Snyders een punt achter zijn actieve politieke loopbaan in Edegem.
Na een rijk gevulde politieke loopbaan, kondigde Koen Snyders (CD&V) aan dat hij, zijn mandaat als gemeenteraadslid niet zou opnemen. Hij startte in 1983 als gemeenteraadslid en werd zes jaar later schepen. In 1992 werd hij burgemeester en zou dit ruim 20 jaar blijven.

"Vandaag wil ik de vernieuwing en verjonging, die we de laatste jaren binnen CD&V Edegem uitbouwen, alle kansen geven. Wij hebben veel talent in onze partij, en daar moeten we gebruik van maken!” stelt Koen Snyders

Belangrijke verwezenlijkingen van Koen Snyders tijdens zijn ambtsperiode als burgemeester zijn zeker de modernisering van de zowel de gemeente- als de politie- en brandweerdiensten, de creatie van nieuwe woonwijken op de oude GB-site aan de Drie Eikenstraat, ’t Forum in Buizegem en de vele andere vernieuwingen van pleinen en straten. Maar de bouw van een nieuw gemeentehuis, de vernieuwing van het centrum en de verwerving van het kasteeldomein Hof Ter Linden zijn ongetwijfeld een orgelpunt.

Koen Snyders maakt graag plaats voor Ann De Cleyn, afdelingshoofd bij de GZA-ziekenhuizen, die de eed aflegde als gemeenteraadslid. Andere verkozenen in de gemeenteraad zijn lijsttrekker Bart Breugelmans (bankdirecteur, 43 jaar) en jongerenvoorzitter Adrian De Weerdt (advocaat, 26 jaar). Voor het bijzonder comité van de sociale dienst vaardigt CD&V Edegem ook een nieuw gezicht af, Siegrid De Smedt (thuiszorg, 44 jaar)

"Wij appreciëren enorm wat Koen de voorbije decennia voor onze partij heeft betekend. Enkele maanden geleden begeleidde hij onze afdeling bijvoorbeeld nog door de verkiezingen en zorgde hij onder meer voor de opvallende campagneborden en affiches in het straatbeeld.", weet kersvers fractieleider Bart Breugelmans

Koen Snyders geeft later deze maand tevens de fakkel door als afdelingsvoorzitter van CD&V Edegem, maar zal achter de schermen nog wel een ondersteunende rol blijven spelen. Op de nieuwjaarsreceptie van CD&V Edegem aanstaande zaterdag zullen de leden een nieuwe afdelingsvoorzitter kiezen.